برخی از مخترعان از طبیعت و پدیده‌های طبیعی الهام می‌گیرند و برخی دیگر هم از فیلم‌ها! پاتریک پریب جزو دسته دوم است. این مخترع آلمانی پیش از این یک راکت لانچر با الهام از فیلم مرد آهنی ، یک لیزر چشمی‌به سبک فیلم مردان ایکس، یک مچ بند به نام “webshooter” که با استفاده از آن یک مرد عنکبوتی تمام عیار می‌شوید و چند گجت جالب دیگر هم ساخته است. حالا این مخترع سراغ فیلم جیمزباند رفته است و یک ساعت لیزری به سبک ساعت جیمزباند ساخته است.

یک مخترع آلمانی با الهام از ساعت جیمزبان یک ساعت لیزری ساخته است

یک مخترع آلمانی با الهام از ساعت جیمزبان یک ساعت لیزری ساخته است۱۱

علیرغم اینکه این گجت میتواند شلیک کند اما آنقدرها سنگین نیست؛ این ساعت یک ماژول ساعت ، بدنه فلزی، رویه فیبر کربن و یک لیزر دست ساز ۱۵۰ میلی ولتی دارد. پریب یکی از طرفداران پر و پا قرص DIY است و به همین خاطر تمام اجزای این ساعت را خودش را ساخته است؛ حتی دکمه برنجی کوچکی که لیزر را فعال می‌کند. ساخت این گجت هیجان انگیز در کل ۴۰ تا ۵۰ ساعت زمان برده است و حدود ۲۰۰ دلار هم قیمت مواد اولیه آن بوده است.

پریب یک دمو از ویژگی‌ها و توانایی‌های ساعت لیزری اش را در یوتیوب منتشر کرده است که شما می‌توانید آن را در ساختنی ببینید. متاسفانه بازی کردن با این ساعت لیزری باعث می‌شود باتری لیتیوم پلیمری آن خالی شود و به همین خاطر قبل از خالی شدن باتری فقط ۵ تا ۱۰ دقیقه زمان برای استفاده از لیزر دارید. البته همین قدر وقت هم برای لذت بردن از قابلیت‌های عجیب و منحصر به فرد این ساعت کافی است.

البته کاملاً واضح است که این گجت یک اسباب بازی نیست و کمی‌خطرناک است و به همین دلیل همه ما نمی‌توانیم یک لیزر روی ساعت مان داشته باشیم. این مخترع قصد ندارد برای ساعت لیزری جدیدش بازاریابی انبوه کند – مثل سایر اختراعاتش – اما شاید امکان سفارش دادن از طریق وب سایت او وجود داشته باشد. پریب در یکی از مصاحبه‌هایش گفته است اگر بخواهد نمونه ای از این ساعت را برای فروش بسازد، احتمالاً بیشتر از ۳۰۰ دلار قیمت خواهد داشت. به نظر شما این ساعت لیزری ۳۰۰ دلار می‌ارزد؟


sakhtani.ir