مدیریت تب‌های مرورگر یکی از مهم‌ترین در گیری های ذهنی وب‌گردان امروزی است. کاربران تنها به باز کردن چند تب در مرورگر راضی نمی‌شوند و گاه ده‌ها تب مختلف را هم‌زمان باز می‌کنند. اما امروز قصد داریم افزونه‌ای مفید برای مدیریت تب‌های فایرفاکس به شما معرفی کند. پس در ادامه با ما همراه باشید.

افزونه‌ Tab Colors به کاربران این امکان را می‌دهد تا ۴ تب پر اهمیت را به رنگ‌های مختلف درآورند و به عبارتی آن‌ها را های‌لایت کنند. با این کار تشخیص این تب‌ها در بین ده‌ها صفحه دیگر امکان‌پذیر خواهد بود.

 

 


این افزونه ۴ رنگ مختلف را برای کاربران در نظر گرفته است؛ آبی، قرمز، سبز و زرد. هر رنگ تنها یکبار مورد استفاده قرار می‌گیرد و نمی‌توان از یک رنگ بر روی دو تب مرورگر استفاده کرد. برای های‌لایت هر تب بر روی آن راست‌کلیک کرده و یکی از ۴ رنگ موجود را انتخاب کنید. (مطابق تصویر بالا)

رنگ انتخاب شده برای هر تب مرورگر به هنگام کلیک بر روی آن کم‌رنگ می‌شود و در صورتی که وارد تب های دیگر شوید پررنگ خواهد شد.

 

 

یکی از نکات منفی افزونه Tab Color؛ امکان های‌لایت و رنگی کردن تب‌ها فقط در یک پنجره از فایرفاکس امکان‌پذیر است. به عبارتی اگر پنجره‌ی دیگری از فایرفاکس را باز کنید، دیگر با راست کلیک بر روی تب‌ها هیچ رنگی را برای قرار دادن بر روی آن‌ها نخواهید دید. البته بیشتر کاربران عادت به باز کردن چند پنجره مختلف از مرورگر خود را ندارند و این کمبود کمتر به چشم خواهد آمد. متاسفانه در جست‌وجوی خود موفق به پیدا کردن چنین افزونه‌ای برای کاربران مرورگر کروم و یا دیگر مرورگر‌ها نشدیم.

تمام وب‌گردان می‌دانند که استفاده از چنین افزونه‌ای کمک بسیاری به آنان در هنگام وب‌گردی خواهد کرد. و این که دیگر به صورت اتفاقی تب‌های حائز اهمیت خود را نخواهند بست. افزونه Tab Color در فروشگاه فایرفاکس به صورت رایگان در دسترس کاربران قرار گرفته است.

لینک افزونه در فروشگاه فایرفاکس

 

https://addons.mozilla.org/en-US/firefox/addon/tab-colors/