ورزش بسکتبال چیزی بیشتر از داشتن ۲ متر قد و پرش‌های بلند است و به دقت زیادی نیاز دارد. شاید تکنولوژی نتواند به بلندتر شدن و سریعتر شدن شما کمک کند اما با کمک گجت‌های پوشیدنی ShotTracker و برنامه مخصوص می‌توانید مهارت تان در پرتاب‌های آزاد را تقویت کنید.


سیستم ۱۴۹ دلاری ShotTracker با ترکیب دو سنسور وایرلس، یک گوشی هوشمند و اپ ShotTracker، می‌تواند پرتاب‌های شما را آنالیز کند، نقاط قوت و ضعف تان را مشخص کند و برای شما تمرین‌های اختصاصی تدوین کند.

سیستم shottracker با یک گجت پوشیدنی و برنامه مخصوص به بهبود مهارت‌های بسکتبالیست‌ها کمک می‌کند


اما این سیستم چطور کار می‌کند؟ برای استفاده از این سیستم باید یکی از سنسورها را به تور بسکتبال و سنسور یا گجت پوشیدنی را به دستی که با آن پرتاب می‌کنید، وصل کنید. هر دو این سنسورها قابلیت تشخیص حرکت دارند و از طریق بلوتوث با گوشی اندروید یا آیفون شما مرتبط می‌شوند. این سنسورها به قدری هوشمند هستند که نه تنها پرتاب‌های درست را از پرتاب‌های از دست رفه تشخیص می‌دهند بلکه می‌توانند حرکاتی که مستقیماً به عمل پرتاب نیستند را نادیده بگیرند. این ویژگی سنسورها برای ورزش بسکتبال بسیار مفید است زیرا بسکتبال ورزش بسیار محرکی است و شامل دریبل زنی، پاس‌های متعدد و حرکت‌های دروغین است. اما برای اینکه بهترین نتیجه را از این برنامه بگیرید، باید کمی‌وقت صرف کنید و استیل مخصوص پرتاب تان را به ShotTracker یاد بدهید.


بازیکنان حرفه ای بسکتبال می‌توانند از این برنامه برای مشاهده آمار لحظه به لحظه پرتاب‌ها، تنظیم تمرین و تهیه نقشه از نقاطی که بیشترین خطا را در آنها داشته اند، استفاده کنند. و از آنجاییکه نیمی‌از لذت ورزش به رقابت برمی‌گردد، می‌توانند خودشان را در با دوستان و هم تیمی‌هایشان مقایسه کنند.


این برنامه بصورت دو برنامه مجزا -یکی برای مربی و دیگری برای بازیکنان- ارائه شده است

این برنامه بصورت دو برنامه مجزا -یکی برای مربی و دیگری برای بازیکنان- ارائه شده است

این برنامه بصورت دو برنامه مجزا -یکی برای مربی و دیگری برای بازیکنان- ارائه شده است


ShotTracker یک برنامه جداگانه هم برای مربی‌ها ارائه کرده که امکان گردآوری اطلاعات درباره تمام بازیکنانشان را می‌دهد. به این ترتیب مربی می‌تواند نقاط ضعف هر بازیکن را پیدا کند و تمرین‌های مناسب او را پیدا کند. درواقع این برنامه به مربی‌ها این امکان را می‌دهد که تمرینات بازیکنان را با روش قابل سنجش تری دنبال کنند و این فرصت را به آنها می‌دهد که تمام بازیکنان را بصورت انفرادی آنالیز کنند. با استفاده از این امکانات مربی‌ها می‌توانند بجای اتخاذ یک رویکرد کلی برای همه بازیکنان، خیلی راحت روی تک تک بازیکنان تمرکز کنند.


طی چند سال گذشته، تکنولوژِی توانسته است جای خودش را در عرصه ورزش باز کند؛ بویژه از وقتی که تعداد دستگاه‌های موبایل افزایش یافته است. بازیکنان و مربیان بیسبال از گوشی‌های هوشمند برای رسیدن به یک پرتاب کامل استفاده می‌کنند؛ مربیان فوتبال با استفاده از تبلت‌هایشان بازیکنان را رتبه بندی می‌کنند و خیلی از مردم عادی هم با استفاده از گوشی‌های هوشمند تمرین‌های ورزشی شان را تنظیم می‌کنند و از آنها برای تناسب اندام کمک میگیرند.


sakhtani.ir