به گزارش «شیعه نیوز»، یک آموزگار ایرانی 27 ساله به نام اکبر رضایی رباتی را ساخته که به کودکان ایرانی نماز خواندن می آموزد. معلم علوم دینی یادشده این ربات را به منظور آموزش نماز به دانش آموزان دبستان البرز در شهر ورامین واقع در 35 کیلومتری تهران ساخته است.




رضایی در مورد چگونگی ایده ساخت این ربات می گوید: « در یک مهمانی بودیم که یک دختر بچه با یک عروسکی بازی می کرد که حالت رقص و آواز داشت دیدم خیلی مشتاق، با یک حیرت خاص به این عروسک نگاه می کند همین صحنه من را به فکر فرو برد، آیا می شود ما هم وسیله ای را بسازیم جدای از جنبه مذهبی، جنبه ای جذاب هم داشته باشد؟»وی این ربات را به کمک ابزارهای ساده ای در منزل ساخته و اسم آنرا "ولدان" به معنی کودکان بهشتی که در قرآن آمده گذاشت.

ربات نمازخوان ساخت ایران
این ربات قادر است حرکات انسانی مانند نماز را انجام دهد.العربیه در ادامه گزارش خود مدعی قسمت هایی از این ربات، تولید شرکت روبات سازی کره ای "روبوتیس بیولیود" می باشد.

در حالی که حرکات این ربات نماز خوان کاملا شبیه نماز خواندن انسان بوده و حرکات و صوت این ربات هماهنگ و بدون نقص است اما العربیه همانند شبکه یورونیوز برای کم ارزش نشان دادن این اختراع معلم ایرانی در ادامه گزارش خود افزود: « با تعبیه یک قطعه فنی اضافی، به این روبات توانایی حرکاتی از جمله نماز را به آن داده است.»یکی از دانش آموزان این دبستان گفت: "دیدن نماز خواندن این روبات هیجان انگیز است. من تصمیم گرفته ام که نمازهای خودم را بخوانم"این معلم امیدوار است که این روبات تولید انبوه شود.

وی گفت: "همانطور که می بینید دانش آموزان مسحور این روبات شده اند که با هدف مثبتی در آموزش دینی بکار گرفته می شود.اکبر رضایی تاکید کرد: "مطمئن هستم که این روبات زمانی که نماز می خواند اثر بزرگی بر کودکان خواهد داشت"گفتنی است شبکه یورونیوز بدون ذکر سند و با ذکر این کلمات؛ " تعدادی وبلاگ فارسی"، مدعی شد این روبات ساخت یک شرکت کره ای است! تا اختراع ارزشمند این معلم ایرانی را کم ارزش جلوه دهد.

منبع: جام