شاید سروش رضایی را نشناسید اما حتما به یکی از صفحات سوری لند در شبکه های اجتماعی سر زده اید یا یکی از ویدئو های پرویز و پونه را در گوشی تلفن همراه خودتان دارید و به دوستانتان نشان می دهید .سروش رضایی بابای همه ی اینهاست .بابای پرویز , پونه , آقای مرتاض , کله شیری و … که بتنهایی بزرگشان کرده و حالا دور هم یک خانواده جذابند .

سروش رضایی ابتدا مهندسی برق خوانده و بعدها کارشناسی ارشد روانشناسی گرفته است . علاقه و دانشی که ردپایش به وضوح درصحبتهایش دیده میشود و میتوان در ویدئوهایش هم پیدا کرد .
سروش رضایی صمیمی و راحت است اما اهل پر حرفی نیست . به هر سوالی جواب کوتاه می دهد که با شوخی و خنده همراه است .
در ادامه گفتگوی صمیمانه و پینگ پنگی مجله زندگی ایده آل با سروش رضائی عزیز را با هم می خونیم
انیمیشن پرویز و پونه از سوری لند
سروش رضائی کیه ؟
کارگردان , طنزپرداز و انیمیشن ساز
یعنی روی کارت ویزیتت چی می نویسی ؟
کارت ویزیت ندارم . هیچ وقت دوست ندارم خودم را به کسی معرفی کنم . من جایی می روم که من را بشناسند . حوصله اینکه خودم را به کسی بشناسانم را ندارم .
تا حالا اسم خودت را سرچ کرده ای ؟
بله برای جالب بود که اسمم بالاتر از سروش صحت بود . اما دلیل اصلی اش این است که اسم من بواسطه کاری که می کنم بیشتر در فضای مجازی وجود دارد .
از کارت راضی هستی ؟
از کاری که انجام می دهم راضی هستم . پولش هم خوب است کمتر هم بود باز راضی بودم چون کارم را دوست دارم و کارهایی را که انجام می دهم کاملا به انتخاب خودم بوده است .
در مورد نمونه های تبلیغاتی هم همین حس و حال را داری ؟
سعی می کنم بخاطر اینکه کارفرما پول را میدهد کار را خیلی تبلیغاتی نکنم . حدود دو سالی است که کاملا منبع درآمدم این کار است . اولین پروژه ام رستم بود , پروژه تبلیغاتی نبود اما تهیه کننده داشت . سایتی در آمریکا وجود دارد که پروژه تعریف و بودجه تعیین می شود . ۲ ماه مهلت دارید تا بودجه تعیین شده را فراهم کنید . بسته به بازدید از سایت و میزان رضایت مخاطبان بودجه تامین می شود که شد . اکثرا پول ها از طریق ایرانی های مقیم آمریکا تامین شد . بعد از اتمام کار هم تعدادی پوستر و سی دی رستم و تیشرت برایشان فرستاده شد .
چقدر آزادی عمل دارید ؟
قراردادهایم را بشکل آزادانه می بندم. یعنی اجازه دخالت زیاد در کارم را به کسی نمی دهم . البته همیشه یک نفر وجود دارد که در نهایت کار را می بیند و تصمیم گیرنده است .
آیا شرکتها اینقدر از موثر بودن ویدئوها ی شما مطمئن هستند که حاضرند چنین هزینه هایی را بکنند یا شما هم کاری برای مجاب کردن شان می کنید ؟
نه . من کاری برای مجاب کردنشان نمی کنم و اصلا کاری را که در آ« کارفرما کمی شک دارد , انجام نمی دهم . تا امروز هم کارفرماها راضی بودند . این را از بازخوردها می گویم .
از شروع کارت بگو …
از کودکی علاقه مند بودم . کنار دوستم انیمیشن را یاد گرفتم . سال ۸۷ سری به جشنواره بین المللی انیمیشن تهران زدم و وقتی کارهای ایرانی را دیدم احساس کردم من هم می توانم با این کیفیت انیمیشن بسازم . از عید ۸۸ کار را به صورت جدی شروع کردم . اولین کارم مربوط به یک خرگوش بود که در ایستگاه ایستاده , دیالوگ خاصی هم نداشت . قبلش نقاشی و طراحی هم انجام داده می دادم . هم با دست و هم با نرم افزر . این انیمیشن را در فیس بوک شخصی ام و سایتی که بنام سوری لند داشتم گذاشتم . البته قبلتر وبلاگ طنز زیگزاگ را داشتم که همراه عکس و تصویر و … بود .
موقعی که کار را شروع کردی فکر میکردی چند تا لایک داره این قدر گل کند ؟
نه , اتفاق افتاد
صحبت های کوتاه سروش رضایی درباره برند , انیمیشن و …
* سوری مخفف سروش است و لند هم یعنی سرزمین
* صحبتهای من ایهام دارد
* از خاطراتم , از روابطی که دیده بودم برای ساخت پرویز و پونه استفاده کردم
* در فکر تیم هستم که کارهای تبلیغاتی را با هم بسازیم
* اگر پروژه نداشته باشم یکساعت پای اینترنتم ولی اگه باشه روزی ۱۲ ساعت
* بدلیل سرقت از لوگو و برند , در حال ثبت برند و لوگوی سوری لند هستم
* دوست دارم در آینده یک انیمیشن ساز مستقل باشم
* طنز من ۲۰ – ۳۰ درصدش منتقدانه و باقی اش کمدی است
* مدیریت سایت و صفحات و … با خودم است
* آخرین کتابی که خوانده , فروپاشی ذهن دو جایگاهی است
مصاحبه خواندنی با سروش رضائی , خالق انیمیشن های چندتا لایک داره و پرویز و پونه
منبع : زندگی ایده آل