شرکت تایوانی ایسوس عاشق ماجراجویی است. این شرکت فعال در حوزه تجهیزات الکترونیکی ، هیچ ترسی از به خطر افتادن محبوبیت روز افزون خود ندارد. ایسوس یک روز به سراغ فون پد می‌رود، یک روز پد فون را رو می‌کند، یک روز هم تلفن، تبلت و لپتاپ را در هم می‌آمیزد و محصولی عجیب و غریب خلق می‌کند. قصد نداریم خلاقیت‌های این غول تایوانی را مرور کنیم، در عوض می‌خواهیم به تکامل تدریجی یک محصول محبوب نگاهی بیاندازیم.
ایسوس در ابتدا در سال 2012 از فون پد رونمایی کرد. محصولی با نمایشگری 7 اینچی که قرار بود دو پدیده تلفن هوشمند و تبلت را با هم آشتی دهد. این شرکت در فروش این محصول بسیار موفق عمل کرد. ایسوس که تجربه تولید تبلت 7 اینچی گوگل، یعنی نکسوس، را در رزومه خود داشت، در سال 2013 نسل بعدی فون پد را عرضه کرد. ایسوس این تبلت را فون پد 7 نامید و توانست با آن موفقیت‌ها قبلی خود را تکرار کند، به طوری که حتی مدل دو سیمکارته این تبلت هم روانه برخی بازارها شد. تا این که ایسوس در سال 2014 نسل جدیدی از خانواده فون پدها را معرفی نمود. باز هم 7 اینچی همراه با قابلیت مکالمه تلفنی، اما این بار از بهبود مشخصه های سخت افزاری خبری نبود؛ به طوری که معرفی این محصول در همان ابتدا بسیاری را بهت زده کرد.
فون پد 7 مدل 2014 (ASUS Fonepad 7 FE170CG) نسبت به نسل قبلی‌اش از طراحی بهتر، وزن کمتر و ابعاد مناسب‌تری برخوردار است. با این حال در دو بخش صفحه نمایش و دوربین عقب‌گردهایی در این محصول دیده می‌شود. برای این عقب نشینی ها تنها یک دلیل منطقی می‌توان یافت: پایین آوردن قیمت. ایسوس این بار فون پد 7 را با یک طراحی بهتر، مشخصه های سخت افزاری تعدیل شده و از همه مهم‌تر قیمتی بسیار مناسب روانه بازار کرده است.
این تبلت به نمایشگری از نوع LED Backlight WSVGA با رزولوشن 600 × 1024 مجهز است. این بدان معناست که تراکم پیکسلی نمایشگر تبلت مورد نظر ما حدود 169ppi است. پردازشگر دو هسته ای Intel Atom Z2520 با فرکانس کاری 1.2 گیگاهرتز، به عنوان مغز متفکر این تبلت عمل می‌کند. از دیگر مشخصه های سخت افزاری این محصول می‌توان به 1 گیگابایت رم، 8 گیگابایت حافظه داخلی و باتری لیتیوم پلیمری با ظرفیت 15Wh اشاره کرد. خاطر نشان می کنیم که تا این لحظه فونپد 7 مدل FE170CG در 2 نسخه متفاوت به بازار راه پیدا کرده. نسخه اصلی و اولیه این محصول (تبلت ایسوس فون پد 7 2014 دو سیمکارته - A) دارای یک رم 1 گیگابایتی است. اما نسخه دوم (تبلت ایسوس فون پد 7 2014 دو سیمکارته - B) با رم 2 گیگابایتی عرضه شده. ایسوس یک دوربین 2 مگاپیکسلی در پشت دستگاه و یک دوربین 0.3 مگاپیکسلی در جلوی دستگاه تعبیه کرده است. این تبلت به 2 شیار سیمکارت مجهز است و همان‌طور که از نامش بر می‌آید قابیلت مکالمه تلفنی دارد. وجود شیار microSD برای افزایش حافظه، GPS و پشتیبانی از قابلیت USB OTG از دیگر قابلیت‌های مهم این تبلت خوش ساخت هستند.