اول از همه بگم که تخم مرغ عید پاک یا Egg Easter در واقع چیه ؛ من خودم اولین بار این واژه رو از برنام تلوزیونی کلیک فارسی شنیدم. برنامه نویسا بعد از این که ساخت برنامشون تموم میشه و بیکاری(!) میزنه به سرشون یه بخش مخفی و مرموزانه -_- در برنامه هاشون میذارن که ببین کی متوجهش میشه و بهش برخورد میکنه. برای بعضی برنامه ها که خیلی پیدا کردنشون سخت هم هست. من بعد از اینکه در مورد تخم مرغ های عید پاک نرم افزار ها بیشتر جست و جو کردم رفتم سراغ پیدا کردم بعضیاشون. البته این رسم خیلی وقته که بین برنامه نویسا دیگه رواج نداره و به قول معروف خز شده! مثلا زمانی که من هنوز با دات نت کار نمیکردم و با VB6 برنامه نویسی میکردم ؛ داخل محیط ویژوال بیسیک قدیمی یه تخم مرغ عید پاک بود که باید به منو یه متنی اضافه میکردی و وقتی روی اون متن کلیک میکردی یه عالمه جعبه های رنگی میومدن میرقصیدن و اسم سازنده ها رو نشون میداد

خب حالا این همه وراجی من برای چی بود؟ برای اینکه تو فایرفاکس ۲۹ و بالاتر که ظاهرش تغییر کرده یه تخم مرغ عید پاک داره. یه تک شاخ کوچولو که داره تکون میخوره و وقتی موس بره روش رنگی میشه.

روش پیدا کردنش هم اینطوریه ، خواستم عکسشو بذارم ولی گفتم بی مزه میشه خودتون ببینید