با توجه به تأکید شرکت‌ها برای ذخیره اطلاعات بر روی کلاد و رشد روزافزون هکرها برای دستیابی به این اطلاعات، امنیت آنلاین بیش از پیش اهمیت یافته است. احراز هویت دومرحله‌ای تا حدودی این امنیت را بهبود بخشیده؛ اما بسیاری از افراد زحمت تنظیم این روش را به خود نمی‌دهند.
اگرچه هنوز بسیاری از کاربران اینترنت بر سر گذرواژه‌ها بحث می‌کنند؛ اما شرکت یاهو می‌خواهد این روند را تغییر دهد. این شرکت اخیراً راه‌حلی برای رهایی از دست گذرواژه‌ها اعلام کرده است. این راه‌حل، به‌کارگیری یک سیستم به هنگام درخواست است. در این سیستم هر بار که می‌خواهید وارد حساب کاربری خود بشوید، یک گذرواژه منحصربه‌فرد به گوشی شما ارسال می‌شود؛ به عبارت دیگر، شما لازم نیست چیزی را به خاطر بسپارید.
تنها چند دقیقه زمان نیاز دارید تا این سیستم را تنظیم کنید. برای فعال کردن این سیستم، این مراحل را انجام دهید:

    اول، وارد حساب کاربری خود در یاهو شوید.
    در بخش بالا سمت راست، روی نام خود کلیک کنید تا صفحه اطلاعات حساب کاربری را مشاهده نمایید.
    روی Security در نوار سمت چپ کلیک کنید.
    روی On-demand Passwords کلیک کنید.
    شماره گوشی خود را وارد کرده و منتظر بمانید تا یک کد تأیید از سوی یاهو برایتان ارسال شود.
    کد موردنظر را وارد کنید تا تنظیمات تکمیل شود.


دفعه بعدی که بخواهید وارد حساب کاربری خود شوید، یک گذرواژه ۴ حرفی یک‌بارمصرف روی گوشی خود دریافت خواهید کرد. اگر فکر می‌کنید این روش شبیه روش احراز هویت دومرحله‌ای است که مرحله اول را ندارد، کاملاً درست فکر می‌کنید.
اگرچه این روش، راه‌حلی راحت برای تمام افرادی است که در یادآوری گذرواژه‌ها دچار مشکل هستند، اما باید مطمئن شوید که گوشی شما همواره در دسترس است؛ زیرا مطمئناً دوست ندارید گذرواژه حسابتان در دستان اشخاص دیگر باشد.
راه‌حل یاهو تنها یکی از راه‌حل‌هایی است که توسط شرکت‌های مختلف ارائه می‌شود تا به افراد کمک کند به راحتی وارد حساب‌های خود شوند. این شرکت‌ها تلاش می‌کنند تنها چالش برای ورود به حساب کاربری، پیدا کردن یک سیستم باشد. این امر باعث می‌شود که بین راحتی و امنیت تعادل برقرار شود.
گذرواژه‌های یاهو که به هنگام درخواست، ارسال می‌شوند، در حال حاضر تنها برای کاربران آمریکا ارائه شده؛ اما امیدواریم این سیستم به زودی در کشورهای دیگر نیز راه‌اندازی شود.