از دهه 1950 که خانواده ها با هیجان زیاد فقط برای تماشای یک یا دو شبکه سیاه و سفید  اینچی می نشستندتا به حال، راه زیادی طی 12جلوی تلویزیون  به صورت انبوه در بازار HD شده است. امروز، تلویزیون های است و تلویزیون های سه بعدی به خوبی راهشان را به خانه ها باز کرده اند. اما پژوهش های مهندسان چندین گام از بازار جلوتر است. از لندن تا توکیو، پژوهشگران در آزمایشگاه های تحقیقاتی در حال توسعه نمونه های دور از ذهنی هستند که تلویزیون را در دهه آینده برای ما کاملا متفاوت می کند.پس در ادامه به دنیای دیجیتال همراه باشید.
چگونه خواهد بود؟ برای شروع، کیفیت فوق العاده تلویزیون های HD در مقایسه با استاندارد جدید  SHV Super Hi-Vision که کیفیت تصویرشان 16 برابر است، کدر به نظر خواهد رسید.این کیفیت تصویر بالا ما مصر فکنندگان را مجبور می کند که از نمایشگرهایی استفاده کنیم که تمام دیوار اتاق نشیمن را می پوشاند.این نمایشگرها تجربه ای عالی برای تماشای فیلم و مسابقات ورزشی خواهند بود. تلویزیون های SHV همچنین توانایی تقسیم به پنجره ای کوچک و مجزا برای بولتن های خبری و برنامه های تلویزیونی و رادیویی و حتی چک کردن ایمیل و چت کردن را خواهند داشت.
اما این پیشرفت ها به اینجا ختم نمی شود. فناوری دیگر ، تلویزیون های هولوگرافیک است که تلویزیون های سه بعدی را هم که نیازی به عینک دارند از دور خارج خواهد کرد. تلویزیون های هولوگرافیک در وسط اتاق  قرار می گیرندتا ما از هر زاویه ای بتوانیم از تماشای آنها لذت ببریم.Holo-TV ها به هنرپیشگان امکان خواهد داد تا به طور کامل هیجاناتشان را در گرداگرد اتاق نشیمن به شما منتقل کنند. از مزایای این تلویزیون ها این است که شما می توانید تصاویر را به طور واضح، تقریبا از هر جهت دلخواه تماشا کنید.
تمام این تکنولوژی های پیشرفته الان غیرممکن به نظر می رسند اما پیشروان تکنولوژی تلویزیون مطمئن هستند که هر دو نوع این تلویزیون ها یعنی سوپرهای ویژن و هولوگرافیک در آینده نه چندان دور به تلویزیون های رایج بازار تبدیل خواهند شد. که الان در بازار وجود دارند، در آن زمان تمام تلویزیون های HD مانند تلویزیون سیاه و سفید به نظر خواهند رسید.