در این اخبار  اندرویدی به بررسی جدیدترین اخبار اندرویدی خواهیم پرداخت. در هفته‌ای که گذشت شرکت وریزون در جدیدترین گزارش امنیتی خود از اندروید گفت، اخباری مبنی بر انتشار اپلیکیشن Android for Work برای سخت‌افزارهای قدیمی‌تر به گوش رسید و ... . در ادامه با دنیای دیجیتال همراه باشید.

گزارش امنیتی وریزون از امنیت اندروید می‌گوید!
در حالی که این روزها هشدارهای بسیاری در رابطه با امنیت اندروید و گسترش روزافزون بدافزارهای موبایل به گوش ما می‌رسد؛ گزارش جدید شرکت وریزون زنگ هشدار امنیت در فضای آنلاین را به صدا درآورده‌ و اعلام می‌کند ایمن ماندن کاربران در فضای آنلاین روز‌به‌روز دشوارتر می‌شود.
طبق گزارش جدید وریزون امنیت در اندروید چندان بالا نیست، این در حالی است که بدافزارهای جدی بر روی دستگاه‌های موبایل برخلاف نظرات پیشین در ابعاد وسیع مشکل‌ساز نیستند.

سرویس و اپلیکیشن های مایکروسافت به سیستم‌عامل اندرویدی سیانوژن راه می‌یابد!

پیش از این شایعات موجود در دنیای وب، حکایت از همکاری مایکروسافت و سیانوژن در جهت بهره‌گیری هرچه بیشتر از برنامه‌های مایکروسافت در سیستم‌عامل تولیدی سیانوژن داشتند. این موضوع امروز مورد تائید مسئولان سیانوژن قرار گرفت تا برنامه‌ها و سرویس‌های مایکروسافت به‌طور کامل در سیستم‌عامل سیانوژن ادغام شوند. با این اوصاف برنامه‌ها و سرویس‌هایی مانند Bing،Skype،OneDrive،OneNote، Outlook و مایکروسافت آفیس تا پایان سال جاری میلادی به این سیستم‌عامل افزوده خواهند شد.
این رویه جدید به ادغام بیش‌ازپیش برنامه‌ها و سرویس‌های مایکروسافت با سیستم‌عامل اندروید منجر خواهد شد. در حال حاضر نیز مایکروسافت برنامه‌های مختلفی نظیر قفل صفحه‌نمایش Next را نیز برای این سیستم‌عامل محبوب عرضه نموده است.
عرضه برنامه‌ها و سرویس‌های مختلف از سوی مایکروسافت به منظور ترغیب کاربران در جهت بهره‌گیری از سرویس‌های این شرکت به عنوان جایگزینی در مقابل سرویس‌های گوگل می‌باشد.
مایکروسافت اخیراً تصمیم گرفته است که  تروجان خود را وارد مقر دشمنش کند و این سیاست‌ها پایانی ندارد. سرویس‌های گوگل در اندروید به‌صورت پیش‌فرض قرار دارند و مایکروسافت با ارائه سرویس‌های مشابه و اپلیکیشن هایی جذاب سعی دارد کاربران را به سوی خود بکشاند و میل آن‌ها به استفاده از سرویس‌های گوگل را کاهش دهد.
این حرکت استراتژیک مایکروسافت چیز جدیدی نیست و پیش‌تر از این هم دیگر توسعه‌دهندگان تلفن‌های همراه اندرویدی آغاز به عرضه اپلیکیشن های مایکروسافت روی وسایلشان نموده‌اند. برای نمونه، سامسونگ تعدادی از اپلیکیشن ها و سرویس‌های مایکروسافت را در کهکشانی جدیدش گنجانده است.

اپلیکیشن Android for Work برای سخت‌افزارهای قدیمی‌تر منتشر شد!
گوگل در تابستان گذشته و در کنفرانس توسعه‌دهندگان خود، برای نخستین بار از یک طرح ابتکاری تحت عنوان Android for Work پرده‌برداری کرد. این سرویس به کارمندان اجازه می‌دهد بتوانند در حین استفاده از وسایل شخصی (گجت های هوشمند اعم از تبلت و گوشی) برای انجام کارهای سازمانی (BODY) اطلاعات شخصی خود را از داده‌های سازمانی جدا کنند.
هدف اصلی این پروژه، تسهیل کار شرکت‌ها در به کارگیری دستگاه‌های اندرویدی است. گوگل با این سیستم در واقع قصد دارد محصولاتی که کارمندان با خود به محیط کار می‌برند را ایمن نماید. و حالا گوگل در این راستا، اپلیکیشن Android at Work را برای گوشی‌های هوشمند مبتنی بر نسخه‌های اندروید 4.x ارائه کرده به این معنا که حالا تمامی دستگاه‌های مبتنی بر نسخه‌های اندروید تا قبل از سیستم‌عامل لولی پاپ نیز می‌توانند این فناوری را مورداستفاده قرار دهند.

اضافه شدن گزینه نصب به نتایج جستجو در گوگل بر اساس شاخص گذاری اپلیکیشن ها

برای سال‌هاست که شرکت گوگل امکان شاخص گذاری اپلیکیشن را فراهم آورده و از این طریق به کاربران اجازه می‌دهد اطلاعات مربوطه به هر اپلیکیشن  را در نتایج جستجوی نام یا محتوای آن مشاهده کنند. بر این اساس کاربران تنها می‌توانند اطلاعات مربوط به اپلیکیشنی که بر روی دستگاه خود نصب دارند را مشاهده کنند.
حالا شرکت طی بیانیه‌ای اعلام کرده که از این پس اطلاعات اپلیکیشن هایی که بر روی دستگاه کاربر نصب نشده‌اند نیز در نتیجه‌ی جستجو نمایش داده خواهند شد، این در حالی است که گوگل  به نتایج جستجویی که بر اساس شاخص گذاری اپلیکیشن ها انجام می‌دهد گزینه نصب اضافه خواهد کرد.